bikiniklaar

Track & Trace: Bikiniklaar met deze 3 apps

Het hele jaar door is goed in je vel zitten belangrijk en fijn, maar er is een periode wanneer het vooral fijn is als dit ook letterlijk het geval is. Ben jij al bikiniklaar? Het is geen geheim dat apps je kunnen motiveren om een gezonde levensstijl erop na te houden. Tenslotte kunnen we allemaal dat steuntje in de rug gebruiken. In deze blog deel ik hoe je je smartphone nu kunt inzetten om straks op je vakantie stralen in je bikini.

 IMG_55821. Lark, jouw persoonlijke bewegingscoach

In een eerder blog deelde ik al hoe de stappenteller aanzet tot goed gedrag. Naar aanleiding van dit blog deelde mijn collega Frank een soortgelijke app genaamd Lark. Sinds half mei ben ik deze app aan het proberen. Ik moet eerlijk zeggen het is een mooie toevoeging op je smartphone. De stappenteller en Lark monitoren beide je activiteit. Bij Lark heb je alles wel overzichtelijk. Het monitoort en motiveert je slaap, eten en activiteiten. Gedurende dag gaat Lark (in het Engels) een gesprek met je aan en stelt je vragen over je slaap, eten en vergelijkt dagen en weken met elkaar qua activiteit. Zo kreeg ik vandaag een mooi compliment dat ik vorige week niet zo actief was als die week ervoor, maar dat ik vandaag de trend had doorbroken. Way to go, Arianne 🙂 Heerlijk ook dat hij antwoorden voorstelt waardoor een gesprek niet veel energie kost en je wel wat leuke inzichten en tips opleveren, die weer bijdragen om tijdig bikiniklaar te zijn. Lark’s reacties op het eten wat ik log vind ik niet zo geloofwaardig. Ik voerde een keer alleen koffie in als mijn ontbijt en dat vond hij geweldig. Ik heb het idee dat hij reageert op het ingrediënt dat hij herkent of het nu koffie is of fruit. Daar geeft hij dan vooral complimenten over. Gelukkig kan App-tip 3 je voorzien van voedingsadvies 🙂

 

IMG_5601

2a Runtastic & Runtastic Six Pack

Runtastic ken je misschien wel. Een fijne app, die al je hardloopactiviteiten monitoort. Het bewaart al jou hardloopjes plus je kunt hier makkelijk je eigen vorderingen bijhouden, Ook stuurt het push notificaties als het weer tijd is om te gaan hardlopen. Houd je niet van hardlopen, dan kun je deze app ook makkelijk inzetten voor al je wandelingen. Een grappige extra feature vind ik de routes. Hierin kun je routes ontdekken in jouw omgeving. Ik ben zelf geneigd om toch wel een beetje de bekende route te nemen met wat afslagen ter variatie. Maar hier kun je routes in jouw omgeving inclusief de duur van de route. Je kunt ze vinden voor de fiets, te voet of om hard te lopen.

Runtastic heeft ook een aantal broertjes en zusjes, waaronder de Runtastic Six pack. Je moet deze wel even apart downloaden. Vervolgens kun je kiezen voor een aantal verschillende work-outs. Voor de onbetaalde versie heb je wat beperktere keus, maar je kunt er prima mee uit de voeten. Zelf heb ik de “Get in shape Workout” en “7-minute work-out” geprobeerd. Je kiest voor een van de twee work-outs en bouwt de komende 10 dagen de work-out op in levels. Bij elke dag of level neemt het aantal sets toe of krijg je uitdagendere oefeningen voorgeschoteld. De app kan je op bepaalde tijden herinneren aan je work-out, zodat je het niet kunt vergeten.

 


food en health

3. Pinterest

Wellicht denk je inmiddels, daar komt ze weer met haar Pinterest 😉 Maar ik kan er ook niets aan doen. Ook hier biedt Pinterest uitkomst. Ik heb speciaal een bord gemaakt met Food & Health inspiratie. Hier bewaar ik gezonde recepten, drankjes en sport suggesties. Als ik er dan aan denk om ongezond te doen, brengt de tijdlijn me op allerlei ideeën. Lekkere salades, gezonde ontbijt recepten, ingrediënten die bijdragen aan een strak lijf en allerlei work-out inspiratie. Heb je minder behoefte aan inspiratie dan heb je allerlei apps, zoals de eetmeter en calorieteller

 

 

Wist je bijvoorbeeld dat het drinken van thee of water met wat aanvullende ingrediënten kunnen bijdragen aan gewichtsverlies?
En het mooiste is dat je ze waarschijnlijk al in je keuken- of koelkast hebt staan.
1. Citroen –> heeft een goed effect heeft op je stofwisseling
Drink in de ochtend op een lege maag een glas water met 2 theelepels citroen en 1 theelepel rauwe honing
Tip: om je glimlach te behouden raad ik aan het door een rietje te drinken. Het zuur van de citroen vinden je tanden niet zo leuk.

2. Kaneel –> stabiliseert je bloedsuiker (langer voldaan en minder hunkeren naar lekkere dingen)
Drink in de ochtend (op een lege maag) en minuten na je diner een halve kop heet water met een theelepel kaneel en een theelepel rauwe honing

3. Honing –> Draagt bij een goede stoelgang
Deze thee met een combinatie van alle ingrediënten stimuleert gewichtsverlies: kop heet water, 1 theelepel honing, citroen en kaneel

 

how do you feel

Eerlijk is eerlijk, deze apps ondersteunen je alleen maar. Het echte werk moet je zelf doen en het gaat niet vanzelf. Toch als je bereid bent er werk in te steken, is het wel zo handig om voldoende steuntjes in de rug te hebben en het zo effectief mogelijk te doen.

Ik zeg op naar het gewenste resultaat heeft en we bikini-klaar zijn voor de zomer.

 

 

Geef een reactie